Rabu, 27 Jun 2012

LETIH TAPI PUAS

     Minggu yang amat meletihkan. Hari Terbuka, Hari Keusahawanan, Hari Anugerah Cemerlang SPM 2011, Hari Koperasi Sekolah dan esok pula Kejohanan Olahraga Tahunan. Mesyuarat Agung Koperasi belum lagi di samping tugasan harian. Sedang aku sibuk-sibuk mencari peserta rumah sukanku untuk kejohanan olahraga tahunan, tiba-tiba..."kak bahan Wadah Aksara dah ada..?"...Ya Allah..hari ni dah hari Rabu rupanya...tarik nafas perlahan-lahan..apa pun terjadi malam ni ni aku kena siapkan bahan Wadah Aksara pula, jika tidak kesian Syafiq nk susun bahan. Begitulah rasanya rutin yang aku alami .Namun disebalik semua keletihan ini , terbitnya satu kepuasan yang sukar untuk digambarkan.  Lagi-lagi apabila melihat blog sekolah kesayanganku ini semakin menjadi tumpuan orang ramai. Cuma yang belum tercapai penggunaan atau manfaat yang boleh pelajar gunakan di sebalik blog-blog yang diwujudkan. Moga suatu hari nanti pelajar menggunakan sebaiknya kemudahan  ICT ini dan bukan setakat melepak dan bersembang kosong di FB sahaja.Wadah Aksara juga mulai mendapat tempat di hati orang luar. Malahan ada yang berbisik nak kan semua keluaran buletin sekolah itu daripada awal keluarannya hingga sekarang.Inilah haasil yang membuahkan kemanisan buat aku dan kawan-kawan yang sudah bekerja keras bersama-sama. Tanpa mereka aku juga tak akan mampu melakukannya sendirian. Aku banyak belajar dengan anak-anak muda yang menguasai ICT dan guru-guru lama yang kreatif menyusun kata dan bait-bait bicara dalam blog dan Wadah Aksara yang kami hasilkan.
      Semenjak bergelar' Mahasisitua' ni aku jatuh cinta dengan bidang ICT yang banyak memberikan manfaat sebenarnya untuk menarik minat generasi Y .naku mulai mampu menghasilkan movie-movie dan meneroka sendiri teknik menghasilkan blog yang menarik. Aku juga sudah mampu menghasilkan bahan slaid utnuk P&P. Inilah kebaikan di sebalik kepayahan aku bergelar ' mahasistua'.Banyak lagi ilmu-ilmu yang ingin aku terokai. Aku teringin sekali menghasilkan satu dokumentari untuk sekolah.
     Hari ini aku juga mampu tersenyum apabila menyaksikan guru-guru rumah sukanku sama-sama turun padang menunjukkan kreativiti menghias rumah sukan. Inilah kehebatan rumah BERANI...bersatu. Esok kita saksikan keberanian rumah Berani Berentap...Pulang petang tadi dalam keletihan yang teramat ..tetapi aku puas..Jika kita kerja dengan ikhlas..pasti kebahagiaan akan kita rasakan. Meskipun malam ini aku mendapat result peperiksaan aku yang tidak berapa baik jika dibandingkan keputusan yang lalu. Tapi aku tetap puas kerana sebelum ini Allah telah banyak memberikan aku berita gembira. aku seharusnya bersyukur. Mana tau esok  akan ada berita gembira lagi..?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan